Parki rozrywki i kurorty Disneya konkurują z innymi formami rozrywki, zakwaterowania, turystyki i rekreacji. Universal's Islands of Adventure i Universal Studios to bezpośrednia konkurencja Disneya w branży parków rozrywki.

Dział Studio rozrywki

Studio rozrywki Disneya konkuruje ze wszystkimi formami rozrywki. Znaczna liczba firm produkuje i / lub dystrybuuje filmy teatralne i telewizyjne, korzysta z produktów na rynku rozrywki domowej, oferuje usługi programowania płatnej telewizji i sponsoruje kino na żywo. Rywalizują także o kreatywne i potężne talenty, cechy fabularne, wsparcie reklamodawców i prawa do transmisji, które są kluczowe dla sukcesu ich działalności w branży rozrywki studyjnej.

Dział dóbr konsumpcyjnych

Dział dóbr konsumenckich Disneya konkuruje z innymi licencjodawcami, wydawcami i detalistami postaci, marek i gwiazd w licencjonowaniu, publikowaniu, sprzedaży gier wideo i sprzedaży detalicznej. Na podstawie niezależnych badań Disney uważa, że ​​jest to największy na świecie licencjonujący towary oparte na postaciach oparte na sprzedaży detalicznej.

Analiza potencjalnych nowych uczestników

Firma Walt Disney rozwijała się przez długi czas i rozwijała się z działów badań i rozwoju, marketingu i finansów. Korzystając z wcześniejszych doświadczeń, pracownicy firmy w dużej mierze wiedzą, czego chce docelowy klient. Ponieważ Disney praktycznie zdominuje rodzinny rynek rozrywki, nowym firmom będzie bardzo trudno rozwinąć świadomość marki / identyfikację i różnicowanie produktów. Disney od lat koncentruje się na dywersyfikacji rynku, a firma oferuje szeroką gamę produktów i usług.
Analiza produktów zastępczych

Ryzyko wymiany produktów lub usług jest umiarkowane do niskiego. Oczywiście inne postacie z kreskówek, parki rozrywki i filmy mogą wejść na rynek, na którym działa Disney, ale nie sądzę, aby stanowiło to poważne zagrożenie. Firma Disney już ustaliła ograniczenia cenowe dla wielu swoich linii produktów i powinna być w stanie konkurować z nowymi konkurentami.
Analiza dostawców

Siła przetargowa dostawców jest umiarkowana. Ponieważ Disney Company działa w wysoce zróżnicowanej i wyjątkowej branży o wysokich operacyjnych kosztach konwersji, dostawcy są zdominowani przez kilka firm i najprawdopodobniej są bardzo skoncentrowani. Disney jest jednak wyjątkowym i ważnym klientem wielu dostawców. Ponadto wielkość firmy z pewnością może być ogromną zaletą. Możliwość zamawiania dużych ilości unikalnych produktów od unikalnych dostawców tworzy zależność w branży.
Analiza kupujących

Siła przetargowa klientów jest wysoka w sektorze usług i rozrywki. Ponieważ duża liczba klientów jest zobowiązana do płynnego działania Disneya, klienci mają określone uprawnienia. Na przykład, jeśli cena konkretnego domowego wideo jest zbyt wysoka, klienci mogą niechętnie wydawać pieniądze niezbędne na zakup produktu. Innym przykładem jest wejście do parków rozrywki Disneya. Ponadto przemysł rozrywkowy nie oszczędza pieniędzy kupujących. Zamiast tego jest tak zaprojektowany, że kupujący wydaje więcej pieniędzy. Wiele produktów Disneya koncentruje się na niematerialnych zwrotach z pieniędzy kupującego. Ewentualność, że niektórzy klienci mogą nie zdawać sobie sprawy z tego, że otrzymują taki zwrot, może zwiększyć siłę przetargową klientów.