zdrowie" data-max-rows="2">

Czy zastanawiałeś się kiedyś, na czym polega podniecenie szczęścia? Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego pisarze konstytucyjni mówili, że dążenie do szczęścia jest niezbywalnym prawem?

Co ciekawe, badania szczęścia eksplodowały w ostatnich latach. Wygląda na to, że regularnie pojawiają się nowe książki na ten temat. Ilość bestsellerowych książek opartych na badaniach pokazuje, że jest to temat, który ludzie są bardzo zainteresowani, chociaż nie można go uznać za nowy. Myśleli o tym nawet ojcowie założyciele!

W Pogoń za szczęściem Chris Anderson (grany przez Willa Smitha) zawsze jest sfrustrowany ośrodkiem opieki dziennej syna, który tak naprawdę nie może zrozumieć słowa szczęście.

Czy czujesz, że nie możesz być naprawdę szczęśliwy? Jak trudno w ogóle być szczęśliwym?

Wykazano, że ludzie są szczęśliwi. Wszystkie składniki są dość proste i dość łatwo jest zidentyfikować te, których brakuje. Na przykład za mało pieniędzy, aby zaspokoić podstawowe potrzeby rodziny. Członkowie rodziny w kryzysie. Brak konkretnych celów zmiany wyników. To są rzeczy, które sprawiają, że jesteśmy nieszczęśliwi.

Możemy zidentyfikować wszystkie rzeczy, które przyczyniają się do nieszczęścia

Dlaczego wiele osób nadal czuje się szczęśliwych, przynajmniej w większości? Dlaczego nadzieja i optymizm wciąż rosną, nawet gdy brakuje wielu podstawowych składników?

Czy potrafisz zamienić tę iskierkę szczęścia w płomień? Czy to ważne, czy jesteś szczęśliwy? Obecne badania w dziedzinie psychologii pozytywnej dają wgląd w te pytania.

Shawn Achor jest byłym profesorem Harvardu i obecnym dyrektorem generalnym Good Think Inc., firmy konsultingowej z siedzibą w Cambridge, która prowadzi badania w celu ustalenia, gdzie pokrywają się potencjał ludzki, sukces i szczęście.

Achor: „Przekonujemy się, że kształtuje nas niekoniecznie rzeczywistość, ale soczewka, przez którą twój mózg patrzy na świat, który kształtuje twoją rzeczywistość. I jeśli możemy zmienić soczewkę, nie możemy tylko zmienić twojego szczęścia my też. ” może zmienić każdy wynik edukacyjny i biznesowy w tym samym czasie ”

Jeśli możesz zmienić obiektyw, czy zmienisz swoje życie?

Badania przeprowadzone przez Achor pokazują, że pozytywny mózg jest o 31% bardziej produktywny niż mózg negatywny, neutralny lub zestresowany. Według Achor zwiększenie obecnego poziomu pozytywności może dać mózgowi tak zwaną korzyść szczęścia. Oznacza to po prostu wzrost inteligencji, kreatywności i energii.

Oznacza to, że nie tylko musisz zmienić obiektyw, ale także sprawić, by był on bardziej pozytywny. Ta dobra wiadomość ma coś więcej. Jeśli jesteś pozytywny, dopamina zalej twój system i nie tylko sprawi, że będziesz szczęśliwszy (i przeciwdziałasz hormonom stresu), ale także aktywujesz wszystkie ośrodki uczenia się w twoim mózgu!

Zarejestruj mnie! Co mam zrobić

Na szczęście Achor oferuje kilka sposobów, w jakie można przeplecić mózg w ciągu zaledwie kilku minut dziennie. Możesz zrobić jedną lub więcej. Wszyscy pomogą zwiększyć twoje szczęście.

• Pierwsza to wdzięczność. Praktyka polega na pisaniu trzech nowych rzeczy, za które jesteś wdzięczny każdego dnia przez trzy dni (bez powtarzania rzeczy, za które jesteś wdzięczny). To ponownie wytrenuje twój mózg, by szukał rzeczy pozytywnych zamiast negatywnych.

• Po drugie, dziennik pozytywnych przeżyć dziennie.

Po trzecie, naucz swój mózg, że zachowanie jest ważne podczas ćwiczeń.

Po czwarte, medytuj - aby twój mózg mógł się zrelaksować i oddzielić od wielozadaniowości.

• Wreszcie Achor zaleca ćwiczenie świadomych, przyjaznych działań, takich jak: B. Codziennie pisz pozytywny e-mail do znajomego lub krewnego.

Czy nie zawsze chcieliśmy być szczęśliwi?

Nawet Mayo Clinic ma artykuł o tym, jak być szczęśliwym. Zalecają inwestowanie w relacje, praktykowanie wdzięczności, kultywowanie optymizmu, znalezienie celu i życie chwilą. Wiele z tych samych rzeczy, które badania Achora uznały za pomocne w zwiększaniu szczęścia. Istnieją nawet (oparte na badaniach) testy szczęścia, abyś mógł zobaczyć, jaki jesteś szczęśliwy. Niektórzy nawet śledzą twój poziom szczęścia w czasie!

Nienawidzę czuć się nieszczęśliwym, przygnębionym lub niespokojnym. W rzeczywistości staram się unikać wyzwalaczy, które sprawiają, że czuję się jak w wiadomościach (które są dość negatywne). Jeśli jednak okoliczności w moim życiu doprowadzą mnie do przeżycia wszystkich tych trzech emocji, wiem, że muszę się wycofać. Łatwo jest zauważyć ogólne uczucie negatywności i ciemności, ponieważ wydaje się, że osiada na środku mojej klatki piersiowej. To zdecydowanie wpływa na szczęście, a dokładniej na nieszczęście. Dobra wiadomość jest taka, że ​​szczęście nie musi być kwestią okoliczności.

Chcesz więcej szczęścia? Istnieją rozwiązania oparte na badaniach, które mogą dosłownie zmienić zdanie. Musisz tylko wdrożyć niektóre z tych strategii. Jeśli potrzebujesz szybkiego zasobu, który pomoże Ci wdrożyć wszystkie pięć zaleceń w zaledwie pięć minut, zdobądź go TUTAJ za darmo. Nawet zwiększenie szczęścia trochę by zmieniło.

Jeśli nie widziałeś Shawn Achors Tedx Talk, bardzo go polecam. Możesz go znaleźć tutaj.