Reklama

Umiejętności ludzi: Osiem podstawowych umiejętności ludzi

By 28 stycznia 2020 No Comments

Umiejętność skutecznego komunikowania się z innymi wymaga umiejętności ludzkich. Oto osiem głównych:

1. Zrozum ludzi

Ludzie przychodzą nie tylko we wszystkich kształtach i rozmiarach, ale także z różnymi typami osobowości. W tym artykule dowiesz się, jak komunikować się z czterema głównymi typami osobowości. Rzeczywiście, oddani uczniowie zajmujący się komunikacją nie mogli zrobić nic lepszego niż uzyskać doskonałe wprowadzenie Bem Allena do typów osobowości, „teorii osobowości”.

Ludzie to osoby o tak wielu podobieństwach od jednej osoby do drugiej, jak różnice. Aby komunikować się najskuteczniej, musisz komunikować się z nimi w ich indywidualnym stylu, używając ich języka, gestów, tempa i intonacji.

Jak dowiedzieć się, jak najlepiej komunikować się z kimś? Spędź z nimi czas! Nie spodziewaj się spotkać kogoś z ulicy i porozmawiać z nim w ciągu minuty. Zrozumienie przedmiotu wymaga czasu – bez względu na to, czy jest to przedmiot akademicki, czy inny ludzki.

2. Wyraźnie wyrażaj swoje myśli i uczucia

Nasz mózg może wchłonąć tylko tyle informacji jednocześnie. Co sekundę jesteśmy bombardowani wiadomościami. Aby nadążać za hałasem, twoja wiadomość musi być jasna, zwięzła i na temat.

Warto poświęcić czas na zaplanowanie komunikacji – bez względu na sposób jej dostarczenia – aby upewnić się, że poświęcasz jak najmniej czasu na wyrażenie właściwego poziomu myślenia w najbardziej otwarty i prosty sposób.

3. Mów, jeśli twoje potrzeby nie są spełnione

W relacjach biznesowych, jak w relacjach krajowych, upewnienie się, że twoje potrzeby są zaspokojone, a to jest podstawowa część każdej relacji.

Możesz przeczytać ten artykuł na temat asertywnej, nieagresywnej komunikacji, ale w skrócie istnieje sześć różnych sposobów, w których możesz być asertywny i nieagresywny w komunikacji: ćwicząc swoje zachowanie przed komunikacją; powtarzając komunikację (technika „pobicia rekordu”); obuty; poprosić o negatywną opinię; wstępne porozumienie z negatywną opinią; i stworzenie wykonalnego kompromisu.

Asertywność to przydatne narzędzie komunikacji. Aplikacja jest wrażliwa na kontekst i nie jest asertywna we wszystkich sytuacjach. Pamiętaj, że twoje nagłe użycie asertywności może być odczuwane przez innych jako akt agresji.

4. Poproś innych o opinie, a w zamian przekaż opinię wysokiej jakości

Oprócz technik asertywności udzielanie i otrzymywanie informacji zwrotnych jest kluczową umiejętnością komunikacyjną, której należy się nauczyć, jeśli chcesz mieć nadzieję na długoterminowe relacje biznesowe.

Toastmasters International uczy użytecznych procedur przekazywania informacji zwrotnych i krytyki – najpierw szczerego komplementu, potem praktycznych sugestii dotyczących ulepszeń, a na koniec dalszych szczerych pochwał. Jest znany jako „CRC” lub „Commend, Recommend, Commend”, trójwarstwowy model zapewniający doskonałą jakość informacji zwrotnych.

Pamiętaj też, że prawdziwość jest poglądem subiektywnym. To, co uważasz za nieprzyjemne w kimś, może być również pożądane z czyjegoś punktu widzenia. Dowiedziałem się, że terrorysta jednego człowieka jest bojownikiem o wolność drugiego człowieka, po tym jak doświadczyłem serii okrucieństw IRA w Anglii i obserwowałem reakcje polityczne i medialne USA.

5. Wpływaj na to, jak inni myślą i działają

Wszyscy mamy możliwość wpływania na sposób myślenia i działania innych. Od zasad przekonania Cialdiniego po prostą przemoc (werbalną lub fizyczną), jesteśmy w stanie kształtować myśli i działania naszych bliźnich każdego dnia.

Coś tak prostego jak uśmiech i powiedzenie „Cześć!” Aby wpływać na nastrój danej osoby i dawać dobry przykład w fazie intensywnych zmian, istnieje wiele sposobów wpływania lub wykorzystywania niezbędnych zachowań i postaw innych osób.

Pamiętaj, że postawa prowadzi do emocji, która z kolei prowadzi do działania. Kształtuj ustawienia i masz bardziej niezawodny sposób przewidywania działań.

6. Wynoś i rozwiązuj konflikty na powierzchni

Przyznaję: nie jestem „naturalną” osobą, która ma do czynienia z konfliktami. Konieczne jest małżeństwo z istniejącą rodziną z trójką dzieci, aby pomóc jednemu dziecku w radzeniu sobie z konfliktami.

Mieszkałem w mojej rodzinie od trzech lat, aby zdać sobie sprawę, że możliwe jest wspólne życie w konflikcie i nie angażowanie się osobiście. Ale nie była to łatwa lekcja, mogę ci powiedzieć!

Jednak jako ojczym nastolatków nauczyłem się, jak ważne jest, aby ujawnić konflikty i urazy, aby łatwiej było sobie z nimi poradzić.

Twoi pracownicy mogą mieć wobec ciebie potajemne urazy, a jeśli nie dowiesz się, kim są, aby odkryć te „mroczne tajemnice”, nigdy nie będziesz w stanie skutecznie sobie z nimi poradzić.

Jest to zawstydzające, potencjalnie upokarzające i wymaga dużo cierpliwości, aby nie przejść bezpośrednio do trybu obrony, ale raczej dać ludziom możliwość wyrażenia swoich obaw, rozczarowań i gniewu twarzą w twarz. lub pomóż im zobaczyć, gdzie ich myśli i uczucia są nie na miejscu.

7. Praca z innymi zamiast robienia rzeczy samemu

Jestem tym zszokowany, ale nauka delegowania i uczenia się dzielenia się znacząco przyczyniła się do rozwoju mojej firmy.

Najszybszym sposobem na zakopanie się w nadmiernie szczegółowych i pracochłonnych czynnościach jest zrobienie wszystkiego samemu. Jednak dzielenie się obciążeniem może być najmądrzejszym zadaniem, jakie kiedykolwiek wykonasz. Oto dlaczego:

„Dźwignia”.

Dźwignia oznacza wykorzystanie twoich umiejętności i umiejętności oraz umożliwienie innym zwiększenia twojej zdolności do pracy. Trenujesz ich, aby robili to, co robisz, i robisz coś innego.

Murarz może położyć tylko określoną liczbę kamieni w ciągu godziny, ale ten sam murarz może wyszkolić 15 towarzyszy do układania kamieni, i nagle tych 15 murarzy buduje pomniki, podczas gdy pierwszy murarz zapewnia im więcej pracy.

Podczas układania 15 kamieni oryginalny murarz może nauczyć się zaawansowanego murowania, strategii sprzedaży lub umiejętności nadzoru.

Lekcja jest prosta: spróbuj zrobić wszystko sam, a wszechświat cię pochowa. Naucz innych, co robisz, i zbuduj pomnik.

Jezus nauczył jedenastu mężczyzn, jak robić to, co robił. Potem odszedł, by kontynuować, gdy zajął się innymi sprawami. Prosty akt człowieka, który nauczał 11 innych, doprowadził do powstania kościoła i największego, najbardziej wpływowego ruchu religijnego, jaki świat kiedykolwiek znał.

8. Zmień bieg, gdy relacje są nieproduktywne

Czasami musisz odejść. Czasami musisz pozbyć się niezdrowego ładunku. A czasem trzeba podjąć drastyczne kroki, aby odzyskać równowagę i rozpęd.

Zmiana biegów może być tak prosta, jak przeniesienie miejsca spotkania nadzorującego z ciemnego biura do pobliskiej kawiarni. Czasami spotkanie może zostać przełożone od razu po obiedzie do następnego dnia rano, kiedy panują czyste umysły.

Czasami może to oznaczać zwiększenie asertywności, aby upewnić się, że osiągnięty punkt został osiągnięty. Czasami może to oznaczać zaangażowanie innych w spotkanie, aby osoba ta rozumiała skutki swoich postaw lub działań.

A czasem może to oznaczać pomoc w znalezieniu bardziej znaczącej i satysfakcjonującej roli poza twoją kontrolą.

Jako psycholog zarządzania wciąż wyraźnie pamiętam organizację, z którą się konsultowałem: jedynym wyjściem z ślepego zaułka było usunięcie przeszkód na drodze do postępu. Oznaczało to pomoc kluczowym graczom w znalezieniu nowej pracy poza organizacją. Czasami zmiana kulturowa może nastąpić tylko szybko, łącząc cały nowy zespół i wyrzucając martwe drewno. Ale tylko w ostateczności.

wniosek

Cała idea bycia człowiekiem polega na tym, by wiedzieć, jak najlepiej wykorzystać innych w każdej sytuacji, a nie w najgorszym. Opanowanie tych ośmiu podstawowych umiejętności pracowników znacznie zwiększy Twoje szanse na jak najlepsze wykorzystanie interakcji i wyzwań biznesowych.